Wednesday 2 November 2011

MEDIA SOSIAL JERANTUT

 Sdr. Mustaffar Mat Arof, pemacu media sosial Jerantut
 
 
Pertemuan demi pertemuan telah diadakan bagi menganjak Media Sosial Jerantut. Pengerusi Media Baru UMNO Bahagian Jerantut telah mengambil inisiatifnya dengan mengadakan pertemuan-pertemuan berkenaan. Pada 16hb Oktober seramai 10 orang yang hadir diikuti oleh pertemuan kedua pada 26hb Oktober yang dihadiri oleh seramai 60 orang pengamal media sosial.

Berikut dengan itu, satu mesyuarat susulan telah diadakan bagi menyusun organsasi yang akan menentukan halatuju serta memantau Media Sosial diperingkat daerah Jerantut. Sebuah jawatankuasa telah dibentuk bagi tujuan berkenaan.

Antara ketetapan yang telah dibuat adalah; mendaftar sebuah kelab dengan nama 'Media Sosial Komuniti Jerantut', berusaha untuk mendapatkan sebuah bangunan atau ruangan untuk beroperasi yang akan dijadikan sebagai pusat kegiatan media sosial terutama oleh anak-anak muda, membina laman blog komuniti dengan nama 'Jerantut Daily', membina laman Facebook dan Twitter juga dengan nama 'Jerantut Daily'

Jaringan media sosial itu diharapkan akan jadi sebagai rujukan serta laman pertemuan dan pertukaran pendapat serta maklumat dikalangan penggiat media sosial setempat. Bagaimanapun ianya bukanlah suatu usaha yang mudah terutama apabila kita memulakannya agak lewat, namun inilah cabaran kepada para 'pemain utama' yang diberikan tanggungjawab berkenaan.

Dalam pertemuan pada 26hb Oktober lalu,ramai penggiat media sosial Jerantut yang ternama hadir termasuklah mereka yang berada diluar Jerantut. Antaranya adalah Sri Tri Buana, WZWH, Laksamana Jebat, P81, Aheri, Aminuddin Mohammed dan lain-lain lagi. Itu memeriahkan lagi suasana perjumpaan pada hari berkenaan. Adalah menjadi impian dan perancangan untuk menghimpukan semua pengiat media sosial di Jerantut ini dalam skala yang lebih besar lagi suatu hari nanti.



 Dato' Lau Lee, ADUN Damak menyampaikan ucapan

 Sdr Mustaffar menyampaikan cenderamata kepada Dato' Lau

 En. Zulkarmi SUB menerima cenderamata

Blogger Sri Tri Buana memberikan.......
penerangan
WZWH blogger yang mewarna-warnikan media sosial Jerantut

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 

©2009 JERANTUT DAILY | by TNB