Wednesday, 26 September 2012

PENCACAI PEMBANGKANG SEMAKIN MEROYAN




Jika kita mengikuti media sosial lebih dekat, tentu kita akan dapat merasakan bahang PRU yang semakin hampir. Segalanya dirasakan semakin panas. Lihat saja dibahagian komen dilaman-laman blog, facebook atau ditwitter. Semacam ada asakan kepada pihak pembangkang untuk memberikan persepsi negatif kepada kerajaan serta pemimpinnya.

Segala yang kerajaan dan pemimpin lakukan dibantah dan ditohmahkan namun dalam masa sama mereka tidak pernahpun memberikan apa-apa cadangan yang membina. Mereka hanyalah pembangkang yang hanya tau membangkang dan tidak mampu melakukan apa-apa lebih dari itu. Apakah pemimpin dan kerajaan yang seperti ini yang kita harapkan dapat mengubah nasib hidup kita dan anak-cucu kita dimasa akan datang?

Kita juga harus mengakui hakikat bahawa sibertropper pembangkang sudah menguasai media sosial sejak lama dulu. Kebanyakan dari mereka dibayar dengan upah yang lumayan, justeru itu tidak hairanlah jika Chegu Bard umpamanya, serta MiloSuam, Yop Tualang Sekah dan banyak lagi akan berlumba-lumba menulis kerana setiap tulisan mereka sama ada diblog, facebook dan twitter akan dibayar.

 Apa yang sebenarnya berlaku adalah mewujudkan spekulasi bagi memberi gambaran bahawa pembangkang mempunyai ramai penyokong serta suara mereka adalah suara ramai sedangkan hakikatnya hanya beberapa orang sahaja yang melakukan itu semua. Akhir-akhir ini pemimpin dari kerajaan diserang dengan bersungguh-sungguh oleh sibertropper pembangkang kerana menyedari PRU semakin hampir. Pengundi diingatkan agar jangan tertipu.

0 comments:

Post a comment

Popular posts

 

©2009 JERANTUT DAILY | by TNB