Friday 21 September 2012

PERKEMBANGAN MEDIA SOSIAL JERANTUT




Media Sosial semakin mendapat perhatian dari warga Jerantut. Justeru itu kita dapat laman-laman sosial seperti blog dan facebook semakin rancak dan berkembang pesat. Walaupun twitter masih belum mencapai puncak pengunaannya oleh warga Jerantut, namun sudah ada sebahagian kecil yang aktif terutama mereka-mereka yang berada diluar daerah.

Kerana itu jugalah pihak Jerantut Daily merasakan sudah sampai masanya untuk mengaktifkan semula laman blog Jerantut Daily ini bagi menyempaikan berita-berita yang benar dan nyata disamping menangkis segala tohmahan dan fitnah dari pihak pembangkang.

Walaupun kita sedar bahawa sokongan terhadap kerajaan amsih kuat dan berada diperingkat tertinggi, namun sikap penyokong kerajaan yang mendiamkan diri sangat dikesalkan. Kita percaya bahawa kita juga harus menunjukkan sokongan dan menyatakannya melalui laman media sosial supaya rakyat mendapat gambaran sebenar.

Apa yang berlaku dewasa ini adalah hanya segelintir dari kalangan sibertropper pembangkang yang berbayar melakukan kerja-kerja dimedia sosial bagi menunjukkan seolah-olah golongan mereka itu ramai dan mendapat sokongan rakyat.

Segala-galanya hanyalah persepsi yang ditanamkan oleh pembangkang untuk menunjukkan kerajaan lemah dari segi sokongan dan sentiasa bersalah dalam segala tindakan. Sedangkan pihak mereka tidak melakukan satu apa pun yang dapat memberi kebaikan kepada rakyat.

Kerana itulah, Jerantut Daily dengan penuh keyakinan berhasrat untuk memberikan ledakkan terhadap media sosial di daerah Jerantut, biarpun tanpa ada bantuan dan dana dari mana-mana pihak sekalipun. Selain dari ingin turut kembali aktif dilaman blog, Jerantut Daily juga akan aktif di Facebook dan Twitter. Manakala dalam waktu terdekat akan ujudkan 'Jerantut DailyTV'.

1 comments:

PemikirpolitikJerantut said...

JANGAN nanti duit..yang penting semangat! semoga Jerantut Daily kembali aktif..tahniah bro..

Post a Comment

Popular Posts

 

©2009 JERANTUT DAILY | by TNB