Wednesday 8 February 2012

Intipati Ucapan Ketua UMNO Bahagian Jerantut



Ketua UMNO Bahagian Jerantut, YBM Tan Sri Tengku Azlan Sultan Abu Bakar dalam perjumpaan bersama jawatankuasa UMNO empat (4) peringkat Bahagian, Wanita, Pemuda dan Puteri serta Ketua-ketua cawangan UMNO telah mengingatkan supaya bersiap sedia dalam menghadapi cabaran PRU 13 ini dengan menyusun jentera dan mengambil berat mengenai pengundi baru.
PRU 13 ini merupakan cabaran yang amat berbeza berbanding dengan PRU yang telah lepas kerana masyarakat kini telah terdedah dengan pelbagai sumber yang boleh menpengaruhi corak sokongan mereka.
Budaya politik yang terlalu banyak dikalangan masyarakat kini juga menjadi satu faktor kepada perubahan pemikiran masyarakat. YBM Tan Sri Tengku menjelaskan lagi budaya politik yang terlalu banyak bukan sahaja berlaku di dalam parti malah merebak ke dalam masyarakat, pertubuhan dan melibatkan jabatan-jabatan kerajaan yang akhirnya membawa kesusahan kepada masyarakat.
Namun begitu, YBM Tan Sri Tengku berkeyakinan dengan corak kepimpinan YAB Perdana Menteri yang jelas akan memberi makna yang besar kepada Barisan Nasional.
Perjumpaan tersebut juga telah memberi ruang dan peluang kepada semua yang hadir untuk bersoal jawab dengan YBM Tan Sri Tengku mengenai politik cabaran dan tugas yang harus dilaksanakan dalam memastikan sokongan rakyat kepada UMNO khususnya Barisan Nasional terus padu.

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 

©2009 JERANTUT DAILY | by TNB